Proje yürütücülerinin görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 12- (1)Proje yürütücülerinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Projelerin kabul edilmesini müteakip 1 ay içerisinde Valilikle Ek II’deki SODES Finansman Sözleşmesi çerçevesinde sözleşme imzalamak,
b) Desteklenen projelerin kaynaklarının kullanılabilmesi için Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği çerçevesindeki bankalardan birinde SODES için ayrı bir hesap açtırmak,
c) Projeyi amaçlarına uygun olarak yürütmek ve sonuçlandırmak,
ç) Gerekmesi halinde, projeye ortak olan kuruluşlarla ortaklık beyannamesi ve gerekli protokolleri imzalamak,
d) Projede sorun yaşanması halinde durumu Valiliğe derhal bildirmek,
e) Proje harcamalarını sözleşmeye ve bu Usul ve Esaslara göre yapmak; harcamalarla ilgili 16. maddenin 3. fıkrasında sayılan belgeleri hazırlamak, Valiliğe sunmak ve 10 yıl süreyle saklamak,
f) Proje izlenme ve denetlenmesi esnasında Valiliğin talep edeceği her türlü bilgi ve belgeyi sağlamak ve proje gelişmelerine ilişkin bilgileri SODES-BİS’e girmek,
g) Proje başlangıcı ve sonunda kamuoyunu proje amaçları, faaliyetleri ve sonuçları hakkında bilgilendirmek,
ğ) Proje ihale ilanlarını en az bir hafta önceden valilik internet sitesinden yayınlamak,
h) Hizmet akdine dayanılarak istihdam edilecek kişilerin işe başlama ve ayrılma bilgisini valiliğe bildirmek,
ı) Proje kapsamındaki eğitimlerde veya bilgilendirme/bilinçlendirme faaliyetlerinde görev alacak uzmanların ve eğitmenlerin söz konusu faaliyetler konusundaki yeterliliğini gösterir belgeyi, faaliyet öncesinde Valiliğe sunmak, Projenin uygulanması safhasında iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin her türlü önlemi almak,
i) Program kapsamındaki faaliyetlerde görev alacak kişiler hakkında gerekli güvenlik incelemeleri ve denetimleri yapmak ve gerekli tedbirleri almak,
j) Mesleki eğitim faaliyeti içeren projelerde, Milli Eğitim Bakanlığı ve İŞKUR’la işbirliği yapmak suretiyle kursiyerlere işgücü piyasasında geçerliliği olan bir sertifika verilmesini sağlamak,
k) Mesleki eğitim kurslarına katılan kişilerin İŞKUR’a kayıtlarının yapılmasını sağlamak.
(2) Proje yürütücüsü, projenin yürütülmesi esnasında ya da projenin bir sonucu olarak sebep olabileceği her türlü zarardan üçüncü kişilere karşı tek başına sorumlu olmayı kabul eder.
(3) Proje yürütücüsü; kendisi veya çalışanları tarafından yapılan bir hukuka aykırılık veya üçüncü kişilerin haklarının ihlali nedeniyle ortaya çıkabilecek tazminat talebi veya davalarla ilgili olarak, Bakanlığı her türlü sorumluluğun dışında tutar.
Proje harcamaları
Madde 13- (1) SODES kapsamındaki projelerde desteklenmesi uygun görülen harcamalar:
a) Personel giderleri, mesleki eğitim kursiyerlerine yapılacak ödemeler (Kamu görevlilerine yapılacak ödemeler 6767 sayılı 2017 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ve kamu personelinin tabi olduğu diğer mevzuatın ilgili hükümleri çerçevesinde olacaktır),
b) SODES kapsamındaki projelerde görevlendirilecek kamu görevlileri ve diğer kişilere harcırah ödemeleri 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uyarınca yapılır.
c) Ekipman ve hizmet (eğitim, nakliye, kira vb.) satın alma maliyetleri,
ç) Sarf malzemeleri maliyetleri,
d) Taşeron maliyetleri (yayın basım, etkinlik organizasyonu vb.),
e) Projelerin uygulanması için mutlaka gerekli olan çocuk parkı, semt sahası, halı saha yapımı ve küçük ölçekli tadilat giderleri,
f) Mali hizmet giderleri (özellikle havale, sigorta, banka, ihale ve ilan maliyetleri, işveren SGK payı vb.),
g) Elektrik, su, telefon vb. idari giderler,
Proje harcamalarına ilişkin özel hükümler
Madde 14- (1) Proje koordinatörüne ilişkin hükümler:
a) Proje koordinatörü en az lise mezunu olmalıdır.
b) Koordinatör olarak görev yapacak en fazla bir personele aylık en fazla net 400 TL tutarında ödeme yapılabilir.
c) Proje koordinatörü sadece bir projeden koordinatör ücreti alabilir. Proje koordinatörü sorumlu olduğu projeden koordinatör ücreti dışında başka bir ücret alamaz.
ç) Herhangi bir sosyal güvencesi olmayan kişi proje koordinatörü olamaz.
(2) Proje koordinatörünün dışında projelerde tam zamanlı (haftada en az 30 saat) olarak çalışacak personele ödenecek ücret brüt asgari ücretin iki katını, yarı zamanlı olarak (haftada 30 saatten az) çalışacak personele ödenecek ücret ise brüt asgari ücreti geçemez. Kamuda görevli personeller projelerde tam zamanlı veya yarı zamanlı idari destek personeli olarak görev alamazlar.
(3) Vali yardımcıları, kaymakamlar ve başvuru sahibi kurumun başkanı projelerden hiçbir ad altında ücret alamaz.
(4) Proje yürütücüsünün, proje dışındaki faaliyetlerini yürüttüğü mekanların kira, elektrik, su vb. giderleri SODES kapsamında ödenmez.
(5) Projeler kapsamında hiçbir şekilde taşıt alımı yapılamaz, yeni bina inşaatı ve inşaatı devam eden binaların tamamlanması için harcama yapılamaz.
(6) SODES kapsamında sosyal yardım mahiyetindeki projeler desteklenmez.
(7) SODES kapsamında okul derslerini takviye amaçlı etüt faaliyetleri ve sınavlara hazırlık amacı taşıyan kurs projeleri desteklenmez.
(8) Gezi projelerine katılan kişilere gezi esnasında günlük 30 TL’ye kadar harçlık verilebilir.
(9) Mesleki eğitim kursiyerlerine, İŞKUR tarafından verilen mesleki eğitim kurslarındaki günlük kursiyer harçlığı kadar harçlık ödenebilir.
(10) Projeye ait banka hesabında oluşan faiz ve benzeri gelirler proje yürütücüsü tarafından kullanılamaz ve projenin tamamlanmasını müteakip Valilik hesabına aktarılır.
(11) Satın alma işlemleri proje yürütücüsünün tabi olduğu mevzuat hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilir. Meslek odaları ile sivil toplum kuruluşlarınca yürütülecek projelerde doğrudan temin usulü uygulanır ve Ek IV’te yer alan hükümlere uyulur.
(12) Proje kapsamındaki harcamalar, belgelenebilmesi amacıyla oluşturulacak banka hesapları üzerinden gerçekleştirilir.
(13) Kalkınma Bakanlığı tarafından desteklenmek üzere belirlenen projelerin bütçe kalemlerindeki birim maliyetler gösterge niteliğinde olup, bu harcamaların en uygun bedelle gerçekleştirilmesinde Valilik her türlü yetki ve sorumluluğa sahiptir.
SODES projeleri özel hesabı ile SODES kurumsal kapasitenin geliştirilmesi hesabının muhasebeleştirilmesi
Madde 15- (1) SODES projeleri özel hesabı ile SODES kurumsal kapasitenin geliştirilmesi hesabına Bakanlık tarafından aktarılan tutarlar, Defterdarlık Muhasebe Birimince, bütçe gelirleri hesabı ile ilişkilendirilmeksizin ayrı ayrı olmak üzere 102- Banka Hesabına borç, 600-Gelirler Hesabına alacak kaydedilir.
(2) Anılan hesaplardan yapılan harcamalarda muhasebeleştirme belgesi olarak 23/12/2014 tarihli ve 29214 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği eki Ödeme Emri Belgesi, diğer muhasebe işlemelerinde ise Muhasebe İşlem Fişi kullanılır.
(3) Anılan hesapların muhasebe işlemleri Valiliğe hizmet veren Defterdarlık Muhasebe Biriminin muhasebe yetkilisi tarafından yerine getirilir.
(4) SODES projeleri özel hesabından proje yürütücüleri proje hesabına aktarılan tutarların muhasebe kaydı, gerçekleştirme görevlisinin imzasını müteakip harcama yetkilisinin talimatı üzerine Defterdarlık Muhasebe Birimince, bütçe giderleri hesabı ile ilişkilendirilmeksizin, 630- Giderler Hesabına borç, 103- Verilen Çekler ve Gönderme Emirleri Hesabına alacak kaydedilerek yapılır.
(5) SODES projeleri özel hesabına, SODES kurumsal kapasitenin geliştirilmesi hesabından ve proje yürütücüsü proje hesabından aktarılan faiz ve benzeri gelir tutarları 102- Banka Hesabına borç, 600-Gelirler Hesabına alacak kaydedilir.
(6) SODES kurumsal kapasitenin geliştirilmesi hesabından yapılan harcamaların muhasebeleştirilmesinde bu Usul ve Esasların 16. maddesinin beşinci fıkrasında yer alan hükümlere uyulur.
(7) Muhasebe yetkilisinin imza sirküleri, SODES projeleri özel hesabı ile SODES kurumsal kapasitenin geliştirilmesi hesabının açıldığı bankaya bildirilir.
Proje yürütücülerinin proje harcamalarını muhasebeleştirmesi
Madde 16- (1) Proje yürütücüsü projeye ilişkin hesapları kendi muhasebe sistemine uygun olarak tutar.
(2) Her proje için ayrı hesap tutulur ve projenin tüm gelir ve giderleri, tahakkuk eden faizler de dahil olmak üzere, ayrıntılı olarak bu hesaplarda gösterilir.
(3) Proje yürütücüsü yapılan giderlere ilişkin aşağıdaki belgeleri hazırlar ve saklar.
a) Projeye ilişkin muhasebe kayıtları,
b) Teknik ve idari şartname, fiyat teklifleri ve fiyat araştırması raporu vb. satın alma işlemlerine ilişkin belgeler,
c) Sipariş formları ve sözleşmeler gibi taahhütlerin belgeleri,
ç) Tedarikçilerden alınan teslim-tesellüm makbuzu türünde belgeler,
d) Bir işin tamamlandığını kanıtlayan ibraname türü belgeler,
e) Bir hizmet veya mal alımını ispatlayan makbuz ve fatura türü belgeler,
f) İş sözleşmeleri, maaş bordroları ve sosyal güvenlik prim belgeleri gibi personele ilişkin kayıtlar.
(4) Yapılan giderlere ilişkin belgeler proje yürütücüsü kurumun sorumlu amirince belirlenecek 3 kişilik bir komisyon tarafından onaylanır. Bu belgeler proje dosyasında saklanarak, istenmesi durumunda Valiliğe veya diğer yetkili kurumlara ibraz edilir.
(5) Proje yürütücüsünün genel yönetim kapsamında bir kamu idaresi olması durumunda idareye hizmet veren muhasebe birimince Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği çerçevesindeki bankaların birinde “proje yürütücüsü proje hesabı” adıyla hesap açtırılır ve aşağıdaki hususlara göre muhasebeleştirme işlemleri yapılır.
a) Proje yürütücüsü proje hesabından yapılan harcamalarda muhasebeleştirme belgesi olarak 23/12/2014 tarihli ve 29214 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği eki Ödeme Emri Belgesi, diğer muhasebe işlemelerinde ise Muhasebe İşlem Fişi kullanılır.
b) SODES projeleri özel hesabından proje yürütücüsü proje hesabına aktarılan tutarlar, 102- Banka Hesabına borç, 600- Gelirler Hesabına alacak kaydedilir. Hesaba aktarılan tutarlar, bütçe gelirleri hesabıyla ilişkilendirilmez.
c) Proje yürütücüsü proje hesabından yapılan harcamalar, 630- Giderler Hesabına ya da varlık alımlarına ilişkin olanlar ilgili varlık hesabına borç, 103- Verilen Çekler ve Gönderme Emirleri Hesabına alacak kaydedilir. Hesaptan yapılan harcamalar, bütçe giderleri hesabıyla ilişkilendirilmez.
ç) Proje yürütücüsü proje hesabından verilen avanslar ile açılan krediler 162- Bütçe Dışı Avanslar Hesabına borç, 103- Verilen Çekler ve Gönderme Emirleri Hesabına alacak kaydedilir.
d) Verilen avanslar ya da açılan kredilere ilişkin kanıtlayıcı belgeler muhasebe birimine teslim edildiğinde harcama tutarı 630- Giderler Hesabına ya da varlık alımlarına ilişkin olanlar ilgili varlık hesabına borç, 162- Bütçe Dışı Avanslar Hesabına alacak kaydedilir.
e) Süresinde mahsup edilmeyen avans ve kredi tutarları sorumluları adına 140- Kişilerden Alacaklar Hesabına borç, 162- Bütçe Dışı Avanslar Hesabına alacak kaydedilir.
f) Vergi ve benzeri kesintiler, genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde 333-Emanetler Hesabına alınır. Söz konusu kesintilere ait tutarlar; 333-Emanetler Hesabına borç, 103-Verilen Çekler ve Gönderme Emirleri Hesabına alacak kaydedilerek proje yürütücüsü proje hesabından, yararlanıcı idareye hizmet veren muhasebe birimi banka hesabına aktarılır. Aktarılan bu tutarlar, genel bütçeye gelir kaydedilir. Genel yönetim kapsamında genel bütçe dışındaki kamu idarelerindeki vergi ve kesintiler için tabi oldukları muhasebe yönetmeliklerinin vergi ve kesintilerin muhasebeleştirilmesine ilişkin hükümlerine göre işlem yapılır.
g) Teminat olarak tahsil edilen tutarlar 102- Banka Hesabı ya da diğer ilgili hesaplara borç, vadesine göre 330- Alınan Depozito ve Teminatlar Hesabı ya da 430- Alınan Depozito ve Teminatlar Hesabına alacak kaydedilir.
ğ) Alınan teminat mektupları 910- Alınan Teminat Mektupları Hesabına borç, 911- Alınan Teminat Mektupları Emanetleri Hesabına alacak kaydedilir.
h) Teminat olarak alınan kişilere ait menkul kıymetler, 912- Kişilere Ait Menkul Kıymetler Hesabına borç, 913- Kişilere Ait Menkul Kıymet Emanetleri Hesabına alacak kaydedilir.
ı) Proje yürütücüsü proje hesabında bulunan tutarlara ilişkin bankaca tahakkuk ettirilen faiz tutarları ay sonlarında 181- Gelir Tahakkukları Hesabına borç, 600- Gelirler Hesabına alacak kaydedilir. Bankaca proje yürütücüsü proje hesabına aktarılan faiz tutarları 102- Banka Hesabına borç, önceki aylarda tahakkuk etmiş faiz alacakları 181- Gelir Tahakkukları Hesabına, ay içinde tahakkuk eden faiz tutarları ise 600- Gelirler Hesabına alacak kaydedilir.
i)Uygulama olanağı ortadan kalkan ya da tamamlanan projelere ilişkin proje hesabındaki harcanmayan tutarlar ile projeye ait banka hesabında oluşan faiz ve benzeri gelirler projenin tamamlanmasını müteakip 630- Giderler hesabına borç 103- Verilen Çekler ve Gönderme Emirleri Hesabına alacak kaydı yapılarak Valilik SODES projeleri özel hesabına aktarılır.
j)Yukarıda yer alanlar dışında, proje yürütücüsü proje hesabına ilişkin olarak gerçekleşen mali işlemlerin muhasebeleştirilmesinde ilgili idarenin tabi olduğu muhasebe yönetmeliklerinin hesabın niteliği, hesaba ilişkin işlemler ve hesabın işleyişine ilişkin hükümlerine göre işlem yapılır.
(6) Proje kapsamında alınan taşınırlar genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerince “bağış” işlem seçeneği ile envanter kayıtlarına alınır.
(7) Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarınca yürütülen projeler ilgili valilik envanter kayıtlarına alınır ve 20. madde kapsamında hazırlanan protokol çerçevesinde kullanıma verilir.
Projelerde yıl içinde yapılacak değişiklikler
Madde 17 – (1) Projenin amaçları ve faaliyetlerinde değişiklik yapılamaz. Uygulama imkanı ortadan kalkan faaliyetler valinin izniyle iptal edilebilir. Proje bütçesinin imkan vermesi halinde, valinin izniyle, proje amaçlarına uygun yeni faaliyetler eklenebilir. Projelerde valiliklerce yıl içinde yapılacak değişiklik sayısı üçü geçemez.
(2) Projelerin uygulama yerinde valinin izniyle değişiklik yapılabilir.
(3) Valilikler, teklif çağrısı döneminde Bakanlık tarafından kabul edilen yedek proje listesinden uygun gördükleri projeleri, yıl içerisinde SODES hesabında artan kaynaktan karşılanmak suretiyle ek proje olarak desteklenmesi amacıyla seçer ve bilgi amaçlı olarak Bakanlığa bildirirler. Bilginin Bakanlığa ulaşmasının ardından söz konusu projeler SODES-BİS üzerinden yapılan Bakanlık onayını müteakiben SODES kapsamında desteklenir.
(4) Projenin bütçe kalemleri arasında valinin izniyle aktarma yapılabilir. Aynı bütçe kalemleri içerisinde, bütçe kalemi toplam tutarının yüzde 20’sine kadar olan değişiklikler, valiliğe bilgi vermek kaydıyla proje yürütücüsü tarafından yapılabilir. Yapılan değişiklikler proje süresi içerisinde yapılacak diğer revizyonlarla birlikte SODES-BİS’e işlenir.
(5) Projelerde proje bütçesini aşacak şekilde öngörülmeyen bir takım giderlerin ortaya çıkması durumlarında, valiliğin SODES hesabında yeterli kaynak olması halinde, bir defaya mahsus olmak üzere valilik tarafından projeye ek kaynak sağlanabilir. Aktarılacak ek kaynak miktarı projeye sağlanan SODES destek tutarının %15’ini aşamaz.
(6) Projelerin gerçekleşen maliyetlerinin proje bütçesinin altında kalması durumunda, proje için tahsis edilen kaynak valilik SODES hesabına aktarılır.
(7) Proje yürütücüsü; ilgili bütçe kaleminin toplam tutarını değiştirmeyen birim fiyatı ve miktar değişikliklerini, proje koordinatörü ile uzman veya eğitici değişikliklerini, banka hesabı ve iletişim bilgileri değişikliklerini valilikten izin almadan gerçekleştirebilir. Ancak yapılan değişiklik en geç 10 gün içinde valiliğe bildirilir.
(8) Uygulanma olanağı ortadan kalkan projelerin kaynakları valilik SODES hesabına aktarılır.
(9) Projelerde yapılacak tüm değişiklikler SODES-BİS aracılığıyla valiliğe ve Bakanlığa 10 gün içerisinde bildirilir.
(10) Projelerde yapılan değişiklikler sonucunda oluşan revize proje ve finansman sözleşmesi her türlü işlemde esas alınır.
Projelerin izlenmesi ve denetlenmesi
Madde 18 – (1) Projelerin malî ve fizikî gerçekleşme durumları proje yürütücüleri tarafından Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarının 15’ine kadar SODES-BİS’e girilir ve valilik tarafından değerlendirilip onaylandıktan sonra SODES-BİS aracılığıyla Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarının sonuna kadar Bakanlığa bildirilir. Projelerle ilgili gönderilen bilgiler, fotoğraf, video kaydı vb. görsel ve sesli materyallerle desteklenir. Söz konusu bilgiler ve materyallerin asılları elektronik ortamda arşivlenmek üzere valiliğe teslim edilir.
(2) Valilikler projeleri yerinde inceler ve sözleşmede öngörülen hükümlere, takvime, görünürlük kurallarına ve bu Usul ve Esaslarda yer alan diğer hükümlere uyulup uyulmadığını denetler. Söz konusu denetimlerde tespit edilen aksaklıklar bir tutanağa bağlanarak proje yürütücüsünün gerekli düzeltici işlemleri yapması sağlanır.
(3) Valiliklerin uygun gördüğü durumlarda görünürlük kuralları uygulanmayabilir.
(4) Valilik, izleme ve denetleme faaliyetleri sonucunda gerekli gördüğü takdirde projelerin durdurulmasına veya iptaline karar verebilir.
(5) Kaynağın amacı dışında kullanıldığının tespit edilmesi halinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.
Görünürlük kuralları
Madde 19 – (1) Projelerde Ek V’te belirtilen SODES Görünürlük Kuralları uygulanır.
Proje sonuçlarının kullanımı Proje uygulamalarına ilişkin özel hükümler
Madde 20 – (1) Proje yürütücüsü, projenin sürdürülebilirliğini sağlamak için proje sonucunda ortaya çıkan ürünleri, yeni temrinlik malzeme alımı ve kursiyerlerin emeklerinin karşılıklarının ödenmesi için gelir elde etmek amacıyla kullanabilir.
(2) Proje çerçevesinde satın alınan demirbaş malzemeler ve oluşturulan mesleki eğitim atölyesi gibi tesislerin proje bitiminden sonra en az üç yıl süreyle proje amaçlarına uygun şekilde dezavantajlı kesimlere ücretsiz olarak kullandırılması valilik tarafından sağlanır. Bu amaçla, valilik ile proje yürütücüleri arasında protokol imzalanır. Proje yürütücüsünün istekli veya yeterli olmaması halinde valilik başka kuruluşlarla işbirliğine gidebilir.
(3) Proje bitiminden 3 yıl sonra, proje çerçevesinde satın alınan demirbaş malzemeler ve oluşturulan mesleki eğitim atölyesi gibi tesislerin protokolle kullandırıldığı kuruluşa süresiz olarak devri valilik tarafından gerçekleştirilebilir.
(4) Proje kapsamında alınan demirbaşlar ve oluşturulan tesisler özel kişilere kiralanamaz, devredilemez veya satılamaz.
Madde 21 – (1) İstihdam projelerinde, proje sonrasında kendi işini kurmak isteyen kursiyerler için KOSGEB, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları ve il özel idareleri gibi girişimcilik ve mikro kredi desteği veren kuruluşlarla ortaklık kuranlar ile istihdam garantili olanlara öncelik verilir.
(2) Proje yürütücüleri, proje kapsamında koordinatörler dışında istihdam edeceği kişileri İŞKUR’a kayıtlı olan kişiler arasından belirler.
(3) Kursiyerlerin, devamsızlık durumlarının toplam eğitim süresinin % 10’unu aşması halinde eğitim ile ilişkileri ve kursiyer harçlıkları kesilir.
(4) Mesleki eğitim merkezi, sinema, kültür merkezi, gençlik merkezi, tiyatro, konferans salonu gibi tesislerin oluşturulmasına yönelik projelerde, projenin tamamlayıcı bir parçası olarak, ilgili alanlarda kurs veya etkinlik düzenlenmesi zorunludur.
(5) Başka bir finansman kaynağından desteklenen projeler SODES’ten desteklenemez.
Sorumluluk
Madde 22– (1) Harcama yetkilileri, bu Usul ve Esaslar kapsamında kendilerine tahsis edilen kaynakları, tabi oldukları mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanmaktan ve yetkili mercilere hesap vermekten sorumludurlar.
(2) Gerçekleştirme görevlileri, görevleri çerçevesinde yaptıkları iş ve işlemlerin tabi oldukları mevzuata uygunluğundan ve düzenledikleri belgelerin doğruluğundan sorumludurlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: Son Hükümler
Yetkili makamlar
Madde 23 – (1) Bu Usul ve Esaslar kapsamında Bakanlıkça yerine getirilmesi gereken iş ve işlemlerden 9. ve 10. maddelerde yer alanlar Müsteşarlık makamı tarafından, diğerleri ise ilgili Müsteşar Yardımcılığı makamı tarafından yerine getirilir.
Yürürlük
Madde 24 – (1) Bu Usul ve Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 25 – (1) Bu Usul ve Esaslardaki hükümleri Kalkınma Bakanı yürütür.